Wiele osób rozważa obecnie prowadzenie alternatywnego biznesu jako głównego lub dodatkowego źródła dochodu. W związku z pandemią i możliwym kryzysem gospodarczym w wielu branżach posiadanie własnej myjni bezdotykowej może być świetnym pomysłem na biznes. Dodatkowo myjnie bezdotykowe mogą generować spore zyski przy relatywnie niskich kosztach eksploatacji. Dlatego konieczne jest zrozumienie, na czym polega ten biznes i dlaczego jest on w większości przypadków opłacalny.

Czym jest myjnia bezdotykowa?

Z definicji myjnia bezdotykowa to miejsce, w którym myjesz się sam, bez konieczności robienia tego sam jako kierowca danego pojazdu. Innymi słowy myjnia bezdotykowa to myjnia, która za pomocą kilku przycisków może ustawić parametry pralki tak, aby samochód mógł być myty bez ingerencji kierowcy. To świetne rozwiązanie szczególnie dla kierowców, którzy ze względu na ograniczenia czasowe lub ciężkie zadania chcą szybko umyć, wysuszyć i wypolerować swój pojazd.

W większości przypadków myjnia bezdotykowa składa się z wielu połączonych ze sobą stanowisk. Najbardziej podstawowa jest myjnia, w której samochody ustawiane są na specjalnej rampie. Wykorzystując hydraulikę do poruszania się, specjalne pralki wykorzystują mieszaninę detergentu i wody. Następnym krokiem jest spłukanie, aby usunąć pozostałości brudu i mydlin. Kolejnym i ostatnim etapem jest suszenie, dzięki czemu już po wyjściu z myjni możesz zapobiec przywieraniu elementów i brudu. Co więcej, wiele myjni bezdotykowych oferuje możliwość woskowania lub polerowania karoserii. Dzięki temu kierowca ma możliwość zabłysnąć swoim autem.

Czy mycie samochodu to opłacalny biznes?

Obecnie prawie większość polskiego społeczeństwa posiada lub planuje w najbliższym czasie posiadać samochód. Trudno sobie wyobrazić, że ci kierowcy potrzebują regularnej myjni samochodowej, a oni muszą być tego częścią. Posiadanie myjni bezdotykowej w odpowiednim miejscu może więc zakończyć się sukcesem. Dlatego wiele osób może się zastanawiać, dlaczego tak wiele osób chętnie korzysta z myjni bezdotykowych.

Powód jest prosty – bo to oszczędność czasu, pieniędzy i wygoda. Warto jednak wiedzieć, czy mycie samochodu to dochodowy biznes. Podsumowując różne zebrane dane, np. według GUS czy prywatnych obserwatorów, średnie zarobki myjni bezdotykowych w Polsce są bardzo atrakcyjne. Większość myjni bezdotykowych zlokalizowana jest w większych lub mniejszych miastach lub przy głównych ulicach i punktach komunikacyjnych.

W ten sposób myjnia bezdotykowa nie generuje kosztów osobowych (pracownikom trzeba zapłacić), a po odliczeniu wszystkich kosztów operacyjnych będzie generować pokaźny dochód. Mówimy tu o dochodzie 10-15 000 zł brutto miesięcznie. W niektórych miejscach dochody te mogą być jeszcze większe ze względu na bliskość głównych dróg i autostrad.

Na ile opłaca się prowadzić myjnię bezdotykową?

Jak wspomniano powyżej, opłacalność prowadzenia tego typu biznesu opiera się przede wszystkim na oszczędności czasu i pieniędzy. Po pierwsze, kierowcy nie mają obowiązku opuszczania samochodu, wrzucania określonej ilości monet czy korzystania ze sprzętu do mycia lub płukania. Dzięki temu może jednocześnie zająć się innymi sprawami i opuścić myjnię bez wysiadania z pojazdu. Jeśli chodzi o oszczędność pieniędzy, myjnie bezdotykowe to również najlepsze rozwiązanie dla niemal każdego kierowcy. Powodem tego jest to, że w myjni dotykowej stoper mierzy, jak długo spryskiwacz jest włączony. Jeśli kierowca się spóźni, musi dodatkowo zapłacić za umycie samochodu.

Myjnie bezdotykowe
Myjnie bezdotykowe

Powyższy argument bez wątpienia wiąże się również z argumentem dotyczącym wygody. Konieczność dopłaty, pilnowania czasu i szybkiego umycia samochodu nie jest dobra. Ponadto kierowcy mogą mieć również dostęp do urządzeń, z których wcześniej korzystali inni. W dobie pandemii to zagrożenie dla zdrowia kierowców. Ponadto bezdotykowe mycie samochodu nie wymaga ingerencji kierowcy, a mycie auta jest łatwe.

Ostatnim argumentem przemawiającym za otwarciem takiego biznesu jest ciągłość dochodów. Nawet w czasie pandemii kierowcy muszą się przemieszczać, choćby ze względu na panujące w światowej gospodarce łańcuchy dostaw. Zakładając myjnie bezdotykowe w miejscach o dużym natężeniu ruchu, możesz znacznie zwiększyć swoje szanse na zarobienie pieniędzy i stałą obecność klientów, takich jak kierowcy. Na podstawie powyższych argumentów można śmiało stwierdzić, że myjnie bezdotykowe to najbardziej dochodowy biznes. Dzięki dużej liczbie kierowców (klientów) i niemal zerowym kosztom personelu możesz cieszyć się stabilnym dochodem i wysokimi zwrotami po odliczeniu wszystkich kosztów stałych, zmiennych i podatkowych.